joi, 26 septembrie 2013

Frunze din hartie - activitati de toamna pentru copii

Azi am reusit sa ma imping de la spate si sa editez o postare aflata in stand-by de exact un an de zile. Toamna trecuta, pe cand lucram la gradinita eram foarte incantata sa va arat ce activitati am mai facut cu copiii la tema "frunze de toamna". mi-amintesc ca faceam o multime de frunze si poze; le dadeam si copiilor sa isi pozeze creatiile.. :)
insa in ultimul timp chiar nu ma trage inima sa impartasesc ceva pe tema asta, a activitatilor ce se pot face cu copiii. de-abia m-am urnit.
Ideea originala o luasem de aici, si eram pusa pe fapte mari la acea vreme, dar pe atunci nu aveam toate materialele pe care mi le doream asa ca am facut asa cum am putut.
Rezultatul a fost extraordinar si asa. Toata lumea, si copiii si parintii au fost impresionati de ce am reusit noi sa facem.

Ulterior am facut si cu ai mei acasa aceste frunze pictate.
Am dat copiilor cate o foaie pe care au pictat fiecare cum a dorit. Ideea era sa folosim culori de toamna. dar am fost toti de acord ca toamna exista toate culorile asa ca au rezultat niste tablouri foarte frumoase. aici sunt doar o parte din ele.



Dupa ce s-au uscat picturile am indoit hartia in doua, pe lung/pe lat
 si am facut-o acordeon:

am desfacut acordeonul, am asezat in asa fel ca muchia unde e indoita foaia sa fie in jos si am desenat un smiley jos la baza. Am facut asta ptr a nu uita care este  pozitia corecta a modelului apoi am desenat un contur asemanator:

am decupat pe contur

 si am desfacut hartia. asa arata desfacuta


am strans-o din nou in forma de acordeon:

apoi tinand mijlocul strans, am indoit marginile in sus. se observa un inceput de frunza :)

Am rupt o fasie de hartie si am rulat-o pentru a face codita frunzei

Am trecut fasia prin mijlocul frunzei si am rulat-o din nou.

 Cu un lipici bun/ pistol de lipit am lipit primele laturi din interior
apoi am desfacut-o frumos si iata frunza
aici suratele ei :)



azi le-am scos pe alee la o sedinta foto :)


 V-au placut frunzele noastre pictate? incercati si voi?

alte frunze din hartie insa model mai simplu, avem http://dpnori.blogspot.ro/2013/10/frunze-de-hartie-model-simplu.html

32 de comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. violeta draga. asteptam dovezi :)
      sigur o sa le stea frumos pe aleile voastre.

      Ștergere
    2. uite acum m-am apucat sa fac un acordeon :P. daca imi iese frunza,maine pe la pranz, dupa ce-l iau pe Ioan de la gradinita, ma duc si pun frunza pe prima alee pe care o intalnim in cale :P :P

      Ștergere
    3. eu credeam ca tu ai aleea ta.
      adica, ca stai intr-o casuta :)
      dar e bine pe orice alee. cu toate ca , na, ar fi bine sa ai aleea ta.. :) :) intelegi tu ce vreau sa zic. (ca si eu vreau aleea mea)

      Ștergere
    4. avem,avem! :). locuim la curte,avem 2 alei in fata casei chiar :P... dar eu voiam sa le pun pe o alee din parc :). pai pana o s-o ai pe a ta te invit sa calci aleea mea in picioare :)

      Ștergere
    5. uuu. faina invitatie :)
      multumesc violeta. tin minte!

      Ștergere
    6. neaparat. speram s-o si onorezi :).P.S: am pus poze cu frunzele pe fb. (eu's cuvinte care-mi plac :) ) pupici!

      Ștergere
    7. aaa..vezi ca ai tren direct spre noi :P :P... te las sa ghicesti destinatia : V....E - locuim pe aleea preot fierbinteanu- dupa cum vezi, ai doua alei de calcat in picioare :P

      Ștergere
  2. Sunt superbe! Foarte reușite! Dacă nu privim atenți zicem că-s reale! Bravo!

    RăspundețiȘtergere
  3. Superbe! Superbe! Superbe! Multumim pentru impartasire, e o idee foarte faina si arata foarte frumos.

    RăspundețiȘtergere
  4. Foarte, foarte mult mi-au placut!
    Preluam ideea, multumim mult pentru ea!
    Va imbratisam cu mult drag.

    RăspundețiȘtergere
  5. Sunt superbe! Am văzut și eu modelul și am încercat să le fac, dar nu am reușit. Explicațiile tale sunt mai bune, așa că trebuie să mai încerc o dată. Nu mă dau bătută așa ușor :D
    Ai lucrat la grădiniță?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sigur iti amintesti de colectia de anul trecut de pe blogul lui LittleLucky. eu de acolo am pus ochii pe ele.
      si noaptea visam la ele :) :)
      copii au fost foarte incantati. si mi se pare ca au iesit mai frumos cele pictate decat cele din hartie colorata.
      Simona, neaparat sa mai incerci. la inceput si mie mi-a fost greu ca nu eram atenta cand faceam desenul si decupam din partea ailalta :( si nu mai iesea frunza :(
      pe urma am inceput sa fac semn la baza sa nu decupez iar invers :)

      da. am lucrat la gradinita

      Ștergere
    2. O să mai încerc! Sper să reușesc! :)

      Ștergere
  6. ta na na na na...am reusit!!!! ceea ce inseamna ca esti un bun pedagog :P :P. ai sa-mi dai o foaie albastra, dar te degrevez de sarcina asta :D pt ca m-ai invatat sa fac o super trupper frunzaaaaaaaaaaaa!!!! MULTUMESC! maine iti trimit poza pe mail :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Ce frunze frumoase ati facut! Interesanta ideea si usor de aplicat. Abia astept sa facem si noi. Multumim de pasi. pupi

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Alina, scuze de intarziere. sper ca ati facut frunzele intre timp :)
      sa ni le arati, ca sa ne clatim ochii si cu frunzele voastre :)

      Ștergere
  8. Ce frumoase sunt ! Multumesc pentru idee !!! Par sa fi usor de realizat chiar si pentru un om mai putin priceput la lucru manual ca mine...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oh, Iulia, si eu ma credeam intr-o vreme nepriceputa la lucru manual. dar intre timp am mai crescut :)
      Sunt sigura ca ai sa te descurci. la inceput e mai greu pana reusesti modelul de desenat. apoi, ai sa te simti ca o experta. Ai sa vezi! Curaj!

      Ștergere
  9. E prea frumos aici la tine ca sa nu iti las si aici un comentariu. Tu esti frumoasa si copiii tai la fel.

    Sunt sigura ca toti copiii care ti-au trecut prin mana s-au simtit iubiti si ai insemnat mult pentru ei.
    In plus, chiar daca idea ai luat-o din alta parte, frunzele voastre sunt mult mai frumoase pentru ca sunt multicolore. Ca toamna :) Ca tine <3

    Geta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Geta. nu stiu ce sa mai zic la cate cuvinte frumoase mi-ai scris aici..

      Ștergere
  10. Se pare ca am numai maini stangi in dotare ! Desi pare atat de simplu, n-am reusit chiar daca am incercat de multe ori.Nu-mi dau seama exact unde gresesc, asa ca iti cer ajutorul. Indoi foaia pe 1/2, din aceasta pozitie o fac acordeon, apoi desenez modelul cu foaia indoita pe 1/2 sau intreaga? Cand decupez, decupez foaia indoita pe 1/2 ? Iarta-mi nepriceperea, am urmarit si pe site-ul de unde te-ai inspirat pozele, dar n-am reusit ! Sunt tare necajita caci vad ca e simplu si nu ma descurc! Multumesc mult pt. ajutor!!! Si copacelul imi place la nebunie !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. deci indoi, o faci acordeon. apoi o desfaci si desenezi modelul care se vede la mine pe foaie, pas cu pas. NU UITA sa desenezi modelul tinand foaia (indoita pe jumate ) cu baza in jos. fa-i un semn acolo unde e indoitura. deci o vizionezi asa, cu urechile in sus ... :)
      decupezi apoi foaia asa, indoita pe jumate si desenata.

      nu am ce sa iti iert :) daca ai sti cate foi am consumat eu pana m-am obisnuit cu foaia si modelul... :)

      Ștergere
  11. Pai de unde sa stiu eu ca esti din Cluj, Ludmila draga ??? Lasa-mi un nr. de telefon sa te pot suna, intotdeauna am invatat repede vazand pe cineva cum face sub ochii mei o anume activitate! :)
    adresa mea e iuliamariacosma@yahoo.com
    MULTUMESC !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aaaa. Iuliaa. stai asa. nu sunt din Cluj.. :) :)
      vaai, cum vorbim una pe langa alta .. :) :)
      e amuzant :) :)
      sunt din Timisoara.
      cu ocazia asta mi-ai raspuns la intrebare :)
      si am aflat ca suntem din orase diferite :)
      dar eu tot te astept la mine , sa facem frunze impreuna!

      Ștergere
  12. sunt superbe. sigur incercam si noi!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...