sâmbătă, 23 aprilie 2011

Tarta cu leurda

Tarta asta e o minunatie. Trebuie neaparat s-o incercati si voi.
Eu am primit un plasoi de leurda din padure asa ca am incercat tot felul de retete cu ea.
Asa arata leurda:

Pentru blat avem asa:
~250 gr faina
~125 gr unt
~1 lingurita sare
- apa rece cam 6/7 linguri
Faina cu untul si sarea se amesteca cu degetele asa pana cand obtineti niste “firimituri”. Se adauga apa rece, cu lingura, framantand bine pana cand aluatul devine usor de modelat. Se baga in frigider ptr 30 min apoi se intinde o foaie cat forma de tarta si se muleaza bine pe dinauntru.
Umplutura:
~250 g branza de vaci
~5 linguri smantana
~3 oua
~leurda
~o ceapa rosie
~o rosie/ardei/masline
Branza de vaci se amesteca cu smantana si ouale; se adauga leurda tocata si sarea. Se toarna amestecul peste aluatul din forma si deasupra se pun rondele de ceapa si rondele de rosii.
 Se baga in cuptorul incins pentru 40 min si la sfarsit arata cam asa :)

Si felia care lipsea...

Daca o incercati sa-mi spuneti si mie daca v-a placut.
Ma duc sa vad in ce stadiu sunt ouale de colorate ;)

LE: asta a fost tarta de azi :)

9 comentarii:

  1. Daca n-am leurda ma gandesc ca si spanacu-i bun.....oricum face rau cu ochiul tarta......ma si gandesc cate pot face doua (sau mai multe) maini dibace.
    Aceeasi Cristina....

    RăspundețiȘtergere
  2. Daaa, Cristina. si spanacul e bun. Doar ca eu am avut un plasoi de leurda si am valorificat-o in mai multe feluri.. Uite acum cand ma uit iar la poze, iar mi-e pofta de ea.

    RăspundețiȘtergere
  3. yaaaaaaam yyyaaaaammm... si happy vrea... :))

    RăspundețiȘtergere
  4. Pai daca si happy vrea... sa vedem cum facem...
    De la Brasov la Timisoara sunt aprox.400 km
    Daca vii, promit ca te hranesc doar cu bunatati. Daca nu, facem schimb asa: eu iti trimit pe mail o tarta, tu o pereche de cercei :))

    RăspundețiȘtergere
  5. Arata foarte bine 'tarta' ta... apetisanta! Si nu pare dificil de facut!

    Natalia

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. heeei, mic ;)
      Arata cum arata, dar la gust e si mai si :)

      Asta am facut-o anul trecut toata primavara.
      Anul asta am facut doar cu spanac

      Ștergere
  6. Leurda/spanacul se pun crude in compozitie? Eu am testat leurda pentru prima data in viata mea weekend-ul ce tocmai a trecut si mi-a placut GROZAV! Eu sunt si mare amatoare de usturoi:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, Ioana. se pun crude. Nu are rost sa le fierbi inainte.
      Si ceapa la fel. cruda taiata rondele. rotund. asa cum se vede in poza nr2.

      Ștergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...