miercuri, 18 aprilie 2012

Primavara din farfurie

Stiu ca n-am mai postat de mult o reteta pe acest blog. Daca credeti ca n-am mai facut asta din cauza ca n-am mai gatit intre timp, sa stiti ca aveti dreptate :)
Aproximativ de la Revelion n-am mai gatit aproape nimic in afara de salate de cruditati cu germeni/seminte, smoothieuri, sau cartofi copti si prajiti, am fiert de cateva ori fasole, naut si linte, dar n-am apucat intotdeauna sa si finalizez ce-am inceput. In rest am mancat ce mi-au oferit altii :)) Multumesc frumos tuturor care au fost bucatari in locul meu. si care vor mai fi si de acum incolo :)

Insa incepand de ieri saptamana trecuta toate verdeturile primaverii si-au dat intalnire la mine in farfurie. Si nu doar in farfurie :) ceea ce m-a facut foarte inventiva si dornica sa folosesc din nou blenderul meu preferat :)
Vreau sa va spun ca in ultimul timp de fiecare data cand intram pe blogurile pritenelor mele si vedeam tot retete cu bunatati de primavara inghiteam in sec si tanjeam la ceea ce vedeam in pozele lor. Dar acum a venit si randul meu sa ma rasfat cu multe verzituri primite de la prieteni dragi sau culese de catre mine. Aceste retete sunt simple, adaptabile, si sanatoase. Sper sa va fac pofta.
Pentru mai multe informatii despre ingredientele acestor preparate crude va rog chiar va rog sa cititi la Mimi aici,aici si mai ales aici, si la Cristela aici

Salata primavaratica

spanac, leurda, urzici, macris, stevie, leustean, ridichi, salata verde, ceapa verde, usturoi verde, papadie, seminte de in/canepa decorticate, zeama de lime
La salatele acestea poze n-am facut ca sa ma laud dar la urmatoarele sigur nu uit
Dar puteti admira salata de primavara trecuta asemanatoare cu aceasta.
macrisul nostru:



Pesto de leurda

Reteta asta am facut-o prima data anul trecut pe vremea asta, incurajata tot de Mimi si de fratele meu care mi-a adus multa multa leurda de la padure. Anul acesta leurda a fost mai putina dar suficienta pentru a ne rasfata aproape zi de zi
~leurda, nuca, seminte de floarea soarelui, ulei de nuca, zeama la lamaie/lime, sare
In plus am gasit si o metoda de conservare aici. Sa vedem acum si cat rezista borcanul fara sa il desfacem :)

Crema/sos/pesto de urzici 

cum vreti voi sa-i ziceti: asta a fost o experienta noua ptr mine dar mi-a placut tare mult cum a iesit dupa cateva incercari. Criticul meu culinar cel mai de incredere (sotul) a fost incantat de rezultat si si l-a revendicat punandu-ma sa il personalizez :)
~urzici, usturoi verde, o jumatate de avocado, seminte de floarea soarelui, nuca, branza de capra. Ptr mine am pus si un galbenus crud.


Smoothie de spanac

~spanac
~mar
~banana
~frunze de papadie/macris
~(zeama de) portocala
~miere(optional)
~apa

Smoothie de urzici

Pentru mine acest smoothie de urzici a fost o incantare mai ales ca a fost prima oara cand sotul meu a acceptat sa manance urzici crude. Cine stie despre ce vorbesc intelege si de ce bucuria mea e asa de mare si am specificat acest lucru. Pana acum doar eu si copiii mancam asa.
~banana, urzici, frunze de papadie, frunze de ridichi, apa, miere, catina, zeama de portocala

Chiar sper ca v-am facut pofta de verdeturi, cruditati si bunatati si va doresc din toata inima sa fiti sanatosi.

17 comentarii:

  1. Bunatati verzi, ce bine arata, spor la mincat !

    RăspundețiȘtergere
  2. Going green - tu nu glumesti, chiar ai trecut la verzituri :)
    Suna interesant ... dar sincer, mie nu mi-e pofta :D
    Cine m-a crescut pe mine pretentioasa la mancare? uite cum dau vina pe altii ...
    Pofta buna si muuuulta sanatate!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ohh Blueroses, sunt trecuta pe iarba demult ;)
      :))
      Te cred ca nu ti-e pofta. dar la altii le e ;)
      las ca o sa-ti fac si tie pofta vreodata cu ceva :))

      Ștergere
  3. Bravo, ai facut niste lucruri minunate. Sos de leurda si smoothie de urzici am facut si eu, dupa retete asemana toare si stiu ca sunt foarte bune.
    O primavara minunata!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Irenaa, tu esti una dintre blogeritele care imi tot faceau pofta cu retetele lor.
      Multumesc frumos.

      Ștergere
  4. Foarte tare, eu as manca asa ceva doar daca stiu ca viata mea ar depinde de asta :)). Totusi imi place spanacul facut salata. :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) :))
      esti comica :))
      E bine ca totusi ai lasat un argument... :))

      Ștergere
  5. Foarte apetisant suna! Si am o punga de leurda in frigider! Sa vad ce mai gasesc prin dulap, sa prepar ceva buuuun...
    Multumesc de idei!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Andreeaaaa, ce dor mi-e de tine.
      De voi :)
      Tre sa facem un picnic impreuna

      Ștergere
  6. Imi fac o pofta verziturile, ceva de groaza, ma rog de cineva sa-mi aduca niste leurda de cateva zile...la urzici n-am reusit performanta sa le mananc crude, nu cred ca as putea dar in pozele tale arata imbietor. Daca tu spui ca sunt bune, ma incumet si eu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hai, curaj :)
      Daca ai drum la padure sigur gasesti sa culegi. daca nu, gasesti la piata. leurda. si urzici ;)

      Ștergere
  7. Sa fiti sanatosi, frumosilor!
    Sa aveti o primavara plina de verdeturi delicioase!

    RăspundețiȘtergere
  8. si eu mananc asa...:)))...cica sunt ciudata...zic unii...

    RăspundețiȘtergere
  9. Ce fain arata!
    Nu stiu inca daca ideea schimbarii totale a obiceiurilor alimentare e de mine;)), insa nefiind iubitoare de carne, nu mi-ar fi greu sa adopt un asa stil de viata. Mi-am umplut deja frigiderul/dulapurile de chestii diferite decat cumparam inainte si ma bucur sa citesc zilnic noi retete care sa ma incurajeze in directia aceasta.

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...