joi, 9 august 2012

Tort Buburuza

Am marea bucurie sa va prezint astazi acest tort realizat pentru ziua fiicei mele cu 3 aptamani in urma, tort care a avut parte de aventuri, insa finalul a fost cu happy-end :-)
De dimineata vrusesem sa fac un tort cu afine intr-o forma clasica; apoi m-am razgandit si l-am transformat in mintea mea intr-un tort de zmeura, ca pana l-a urma sa imi vina ideea unui tort in forma de buburuza cu afine si zmeura. A fost o idee foarte buna deoarece fetitei mele ii plac foarte mult fluturasii, buburuzele si pestisorii si in natura dar si pictate, decupate, desenate...
Rezultatul a fost excelent si am reusit s-o impresionez desi m-a ajutat si ea la facerea tortului. Cand a vazut la sfarsit ditamai buburuza, a exclamat fericita "bubulugia!" si n-a mai vrut sa plece de langa ea, a trebuit sa luam tortul cu noi in pat, fapt pentru care am inventat o poveste cu o buburuza care vroia sa se ascunda in frigider ca sa n-o gaseasca copiii :-)


Rezultatul a fost ce vedeti in poza aceasta, insa sambata urmatoare am reluat experimentul deoarece primul tort a fost mancat in intregime de noi, cei din familie. Trebuia neaparat mancat in aceeasi seara deoarece acest tort a avut parte de 5 ore de stat in caldura din masina (Dacie) in timp ce noi ne jucam in parc. Imi dorisem  ca de ziua fiicei mele sa le fac o surpriza unor copii asa ca am luat tortul cu noi in Parcul Copiilor iar eu m-am luat cu joaca si am uitat ca l-am lasat pe bancheta impreuna cu tacamurile si servetelele.
Ne-am adus aminte de tort cand se pusese un vant de imprastia toate frunzele si crengutele in jur si fugeau toti care incotro. Trezita ca din vis am intrebat mamicile daca n-ar vrea sa luam copiii sa mergem sa mancam tortul dar era deja tarziu ptr picnic si am plecat fiecare la casele noastre. Asa ca in varful patului am dat gata tortul si i-am facut si poze ca sa le aratam si altora ;)

Si acum sa va spun ca e foarte simplu de facut si destul de rapid zic eu.
Pentru blat am folsit aceleasi ingrediente ca la prajitura cu dovleac insa in cantitati mai mari.
Deci am rasnit fulgii de ovaz si  susanul integral, am amestecat cu nuca zdrobita cu facaletul si cu pulpa de nuca de cocos razuita si am adaugat miere pana am obtinut o consistenta destul de tare dar modelabila.
Am intains blatul cu mana si am pus deasupra crema de branza.
Crema de branza a fost asa de simpla si de buna ca nu mi-a venit sa cred ca mi-a reusit asa fara frisca. Ciobanul de unde luam noi smantana de-aia buna ptr frisca nu a mai avut iar de cumparat frisca din magazin, n-am mai cumparat de 2 ani de zile. Am avut in schimb branza proaspata homemade :) facuta din lapte de capra pe care am frecat-o cu zahar nerafinat din trestie de zahar. La inceput am frecat un pic cu furculita apoi am folosit blenderul. Branza a fost grasa ca nu luasem smantana de pe lapte asa ca a iesit o crema faina de nu i-a mai trebuit nimic in plus.

A urmat apoi partea cu ornatul :) unde fiecare si-a adus contributia punand sau luand :)


Deasupra am pus ce a mai ramas din crema de branza si am si modelat in forma de buburuza

Am bagat buburuza in frigider, am adormit copila si m-am apucat de imbracamintea buburuzei adica de glazura.
Glazura am facut-o din tapioca lasata la inmuiat in prealabil si apoi fiarta in apa + fructe. Tapioca am preparat-o ca aici doar ca in loc de lapte am folosit apa. Am adaugat zahar nerafinat din trestie dar sa stiti ca iese bun si fara. depinde de cat sunt de dulci fructele care le adaugati. Saptamana trecuta am uitat efectiv sa pun. mi-am adus aminte abia cand am luat-o de pe geam de la racit :)
Am pus o mana de zmeura si cateva afine in blender si le-am zdrobit bine bine apoi le-am stors printr-o strecuratoare de ceai. Siropul care a iesit a avut o consistenta destul de grosuta si o culoare foarte frumoasa. Am pus acest sirop in tapioca tocmai cand se ingrosa pe foc si am amestecat bine ca sa se coloreze toata compozitia uniform. Am lasat la racit un pic apoi am invelit buburuza turnand pe ea aceasta glazura colorata.
Bulinele le-am facut din afine zdrobite,  pentru ochi am folosit 2 afine, gura si antenutele din felii de pruna.

Si pentru ca in ultimul timp in viziunea fiicei mele orice fiinta are si pui a fost nevoie ca la ultimele buburuze sa facem si pui :)


 Astea sunt cu buburuzele facute azi
La buburuzele mici ce am facut diferit a fost:
am pasat tapioca in blender dupa ce s-a inmuiat pana a devenit o pasta apoi am pus-o la fiert
am amestecat crema de branza cu siropul de mure si a rezultat o culoare foarte frumoasa. un mov, cam asa de mov :)

Ochii din afine, gura din catina


Daca cumva vin pe aici personajele care mi-au papat buburuzele saptamana trecuta in parc sunt rugate sa lase o impresie ;)
Pentru ceilalti, care mai poftesc mai avem doua in frigider ))

Ptr a admira si alt fel de buburuze intrati aici

18 comentarii:

  1. oao.... moooor de pofta, arata genial!:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) Raluca, in timp ce tu te dai in hamac cu copiii eu fac buburuze :)

      Ștergere
  2. una si mie! ca salivez aici de ud tastele.:))
    multumesc pentru link.:)

    RăspundețiȘtergere
  3. cat de simplu, dar atat de dragut....si, atat de fructos :))
    eu l-as fi savurat cu maaaare placere....piciul meu cel mare...l-ar fi privit cu muuuult scepticism :"hmmmm, nu e maro, deci nu e bun!" :))) (la el tort e tot ce are ciocolata, macar in interior)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu mai pun ciocolata doar in deserturile crude. ciocolata de casa :)

      Ștergere
  4. Vaiii, ce bine arata! Cred ca e cel mai sanatos tort ce l-am vazut vreodata :) Bravo, mami!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Roxana

      Mai am un tort sanatos aici:
      http://dpnori.blogspot.ro/2011/06/vedeta-sezonului-capsuna.html

      Ștergere
  5. Mama, ce bine arata!
    Si chiar te tii de toate naturale si sanatoase - felicitari!
    Sa-ti creasca fata mare si sanatoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu chiar ma tin :)) ce haios suna.. :))
      Multumesc de urari. Si tu sa cresti mare si sanatoasa ;)

      Ștergere
  6. Super arata! Trbuie sa fi fost delicioasa! Poate ma incumet sa incerc si eu.

    Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga Andreea, pe tine chiar te-am facut sa ratezi deliciul asta
      Data viitoare ma mobilizez mai bine. I promise!

      Ștergere
  7. minuata reteta...:)
    abia astept sa ne vedem !!!
    maine plecati , nu ???

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ioooi Coco, mai am o saptamana pana la marea plecare.
      Vineri seara plecam , sambata dimineata (sau la cat o fi) ajungem.
      Si eu abia astept sa ne vedem. Mai un pic, mai un pic

      Ștergere
    2. aha..imi ramasese 11 in minte ! sa te grabesti ca sambata si duminica este festivalul dacic !

      Ștergere
    3. Draga mea tocmai am aflat ca fiul meu e suspect de apendicita :(

      Ștergere
  8. Minunat tortuletul, ce bine ca le dai copiilor dulciuri naturale preparate in casa.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tortuletul e minunat, copiii sunt minunati :)
      O minune e si faptul ca, cu atatea dulciuri in jur facem totusi alegeri sanatoase.

      Ștergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...