joi, 27 noiembrie 2014

Decoratiune de iarna- bradut din hartie

Cu pasi marunti se apropie iarna si ne da de inteles ca are de gand sa stea mult la noi.
Nu-i bai, noi nu ne suparam. ba chiar am inceput sa ne pregatim si poate reusim s-o si impresionam.
In urma cu doua zile, eram la cumparaturi intr-un magazin din apropiere si in timp ce eu imi cautam de zor stafidele, maslinele si nuca de cocos, fiul meu cerceta atent rafturile cu globuri si decoratiuni de Craciun.
Nu m-am mirat cand l-am luat de acolo si m-a intrebat "mami noi cand decoram casa, de iarna?
Facand amandoi calculul ca mai este doar o saptamana pana vine Decembrie, am hotarat ca nu e prea devreme sa scoatem ornamentele de iarna din cutii, sa vedem care se mai pot folosi si care nu.
Insa, eu aveam deja planuri pentru confectionarea unor noi ornamente. cum este si acest brad dragut din hartie pe care l-am facut azi.

Daca vi se pare cumva migalos, eu va spun ca da, chiar este migalos. am facut de fapt doi braduti
Cred ca am intrat intr-o perioada in care imi (re)descopar natura mea de ardelean (ascunsa bine bine de tot prin nu stiu ce colturi ale existentei mele)
Asa ca astazi, am desenat, decupat, indoit si lipit, cu grija si migala, multe-multe rondele de hartie.
Nu mi-a displacut procesul, ba pot sa spun ca daca tot nu mai am la indemana joaca cu frunzele, lucrul cu hartia si cu alte materiale ma ajuta sa imi mai fac ordine in micul meu univers - sufletelul.
Deci: daca vreti sa stati un timp cu voi insiva, creand ceva frumos in timp ce calatoriti in lumea voastra interioara, va recomand sa va apucati de o activitate de genul asta.
Sa va spun acum si ce am facut concret. Dupa ce mi-am facut o oala cu lipici dupa reteta de aici, am inceput sa desenez modelul care sta la baza acestui bradut.

Cu un liniar si un compas am reusit sa desenez cercurile concentrice si sectiunile, apoi am decupat la fel ca in poza, pana la cercul mic.
Cercul mare are raza de 10 cm, cercul mic raza de 5 cm. In mijloc unde a stat varful compasului am intepat hartia pentru a face o mica gaura.
 am indoit colturile de la fiecare sectiune, unul peste celalalt si le-am lipit.
 pe rand fiecare..
la sfarsit arata ca o floare
 Urmatoarea rondea a fost cu 1 cm mai mica decat prima. deci cercul mare a avut raza de 9 cm, cercul mic- raza de 4,5 cm. si tot asa la fiecare rondea care urma, scadeam cate 1 cm din raza cercului mare.

La sfarsit, am intors invers rondelele si cu ajutorul unui bat de frigarui le-am pus una peste alta pana a inceput sa semene a bradut.
Nu mai am poze din motive tehnice, insa maine revin cu un filmulet demonstrativ in care sa vad toti pasii pe care ii necesita confectionarea bradutului.
Si cum nu suntem singurii care au inceput crafturile de iarna, va invit sa treceti in vizita pe blogul lui Beatrice unde are loc o claca in asteptarea Craciunului. La aceasta claca ne prezentam si noi cu bradutii nostri din hartie.

Acesta a fost de fapt primul brad. un experiment reusit. (daca nu era reusit, nu ma apucam de al doi-lea) :)

Sa va spun ca ideea acestor braduti nu imi apartine. in urma cu cateva zile am vazut pe pagina unei prietene o poza cu un model de bradut interesant, si dupa ce am cautat un pic pe internet am gasit ideea originala aici.

Mi-ar placea sa stiu ce parere aveti? va place? v-ati apuca si voi de confectionat un asemenea bradut?

16 comentarii:

  1. mi se pare superb! felicitări!
    dacă voi avea timp, voi face şi eu, mulţumesc pentru idee.
    o zi minunată!

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte interesant modelul,o sa fac si eu !

    RăspundețiȘtergere
  3. esti tare!m-as baga si eu dar nu pot sa stau pe spate si nici pe scaun prea mutl...poate pana la Craciun fac si eu unu' :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. lasa-l pe asta.
      ai sa faci tu altceva, mai usor si mai rapid :*

      Ștergere
  4. De obicei am rabdare, insa nu chiar la orice si trebuie sa recunosc, la acest brad nu as avea ! Asadar, felicitari, a iesit super !
    Bine ai venit la claca ! :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :*
      eu mi-am rezervat o zi speciala pentru ei. cand luam pauza de la ei, ma odihneam facand alti braduti- din sfoara :)

      Ștergere
  5. vaii, cum sa nu ne placa.. e superb. vazusem si eu ideea, dar pentru ca sunt prinsa de o alta idee inca nu m am apucat de braduti. dar cred ca voi folosi ideea pentru miniaturi :). felicitari!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cam asa e cu noi. suntem prinse de multe idei si jonglam intre ele.. ;)
      te pup :* spor la craftuit.

      Ștergere
  6. Minunat bradut! Minunata esti, Sakura, ca ne incanti cu asa frumuseti. Vom incerca mai ales ca mie imi plac cercurile concentrice, raza si compasul. Trandifirii din artar sunt si ei o munca frumoasa la care ne-ai mobilizat...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :* frumoaso!
      si mie imi plac cercurile. cu raza si compasul ma joc doar de cativa ani, de cand m-am maritat :) geometria nu a fost punctul meu forte, insa sotul meu m-a facut sa imi descopar anumite laturi.. neintelese :)

      Ștergere
    2. :) manuiesti foarte bine compasul si faci lucruri foarte frumoase. Asa cum spunea cineva ca lipiciul tau are ceva special, iubire...asa pot spune si despre compasul tau...ca lasa urme frumoase pe unde trece. Eu sunt profa de mate si crede-ma, am de invatat din asta! Te imbratisez! Si cred cu tarie ca tot ce vedem in lucrurile frumoase pe care le faci este de fapt sufletul tau oglindit, care are tare multa iubire sa ofere!

      Ștergere
    3. Cristina , nici nu mai stiu ce sa mai zic.. :*
      da, si eu cred ca sufletul meu se oglindeste in ce fac.

      Ștergere
  7. Arată minunat! Ăsta îl încerc și eu! Nu-i mai migălos decât cel origami al meu :) Uite, încearcă-l pe ăsta și pun pariu că o să fi încântată! https://floridemandarin.wordpress.com/2013/12/05/decoratiuni-de-craciun/
    Poza mai în jos :D o recunoști tu!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ce frumos :*
      multumesc de idee. cred ca am atatia brazi inceputi, incat inca unul in plus ar umple paharul :) :)
      dar incerc, sa vad daca se poate adapta si la pretentiile lui Gabriel.

      Ștergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...