vineri, 31 mai 2013

Haideti sa o salvam pe Sophie!

Mi-a fost foarte greu sa scriu acest articol. pe de o parte pentru ca aseara m-am culcat cu gandul la Sophie. aceast copil care sufera in alt colt de lume unde se presupune ca drepturile copilului sunt aparate. pe de alta parte pentru ca viata mi-a scos in fata evenimente care m-au facut sa ma simt neputincioasa si incapabila de a face ceva.
Aseara citeam un articol in Ziua News in care este pezentata povestea Sophiei, o fetita nevinovata care la numai cativa ani a trecut deja prin intamplari oribile. Povestea e ingrozitoare, (crima, abuz sexual), si pe masura ce citeam, ma cuprindea furie, dezgust si o puternica revolta impotriva celor ce strica viata acestui copil.

Salvați-o pe Sophie! (IV)
-sursa pozei:ziuanews.ro-

Azi dimineata am citit la Raluca acest articol care m-a motivat sa scriu si eu. Desi toata apasarea si greata care e in mine ma indeamna sa scriu cuvinte mult mai grele, imi dau seama ca durerea mea nici nu se compara cu realitatea groaznica prin care trece in aceste momente micuta Sophie. sau bunica ei materna.
Nu stiu cati dintre voi stiti ca abuzul sexual lasa urme adanci asupra copiilor deveniti adulti si ii afecteaza in cel mai profund mod dezvoltarea in toate planurile. Cunosc adulti care au trecut prin asa ceva si credeti-ma ca traumele psihologice sunt pe viata, le afecteaza relatiile, increderea in sine, si intelegerea asupra evenimetelor care apar in viata lor. ca sa nu mai vorbesc de dependente, teama, stres, anxietate...
Cand acest abuz vine din partea parintelui, este si mai grav. Se stie ca copilaria este perioada in care copilul isi dezvolta securitatea si atasamentul de baza fata de parinti sau fata de persoanele care il ingrijesc. In mintea si sufletul unui asemenea copil, viata este o mare groapa cu suferinte.
Majoritatea cazurilor de abuz sexual sunt tainuite, copii sau membrii familiei care afla, sunt manipulati sau amenintati de catre abuzatori. Ceea ce face si mai grea viata copilului este ca pe langa ca are parte de suferinta la discretia abuzatorului, nici nu ii ia nimeni apararea dintre cei care stiu despre asta.

Acum, eu imi dau seama, si voi la fel, sper, ca numarul cazurilor copiilor abuzati este mult mai mare, si in locuri in care noi habar nu avem.
DAR.
Daca in sfarsit a iesit la iveala un asemenea caz, unul din miile de oribilitati, oare nu avem ocazia acum sa contribuim la indreptarea unei vieti?
Nu stiu inca cum. intrebarea s-a pus si pe facebook si pe blogul Ralucai, si la articolele din ziar. Chestia, asa cum o vad eu, este ca: cu cat afla mai multa lume, cu cat mai mediatizat este cazul - cu atat sansele ca sa apara cineva cu o idee utila sunt mai mari. Eu sunt doar un om mic. am un blog mic. poate distribuid mesajele, articolele, mai ales cele aparute in presa, apare un om mai mare. cu mai multa influenta.
Imi doresc foarte mult sa se gaseeasca o solutie pentru Sophia. Imi doresc sa fie salvata.
Este vorba despre un copil si despre niste oameni profitori. Si aici ma refer si la justitie si la toti cei implicati in acest caz.

Daca va mai simtiti in stare sa cititi si restul articolelor, acestea sunt in ordine cronologica:
Crima de la Erste Bank
Sentinta pro-pedofilie
Criminalul viziona filme cu pedofili alaturi de fetita
Salvati-o pe Sophie IV
Salvati-o pe Sophie V
Jurnalul Ruxandei referitor la abuzurile povestite de fetita ei, tradus din germana in romana.

Va rog, faceti cunoscut cazul. Majoritatea care cititi aici sunteti parinti. impreuna sunt mai multe sanse sa schimbam ceva.

Daca aveti informatii sau idei

Pagina de facebook:  https://www.facebook.com/SaveSophieGuger

Blogul:  http://savesophieguger.wordpress.com/

mail: save.sophie2013@gmail.com

5 comentarii:

  1. Am putea picheta Ambasada Austriei. Fetita e cetatean austriac si deocamdata numai autoritatile din aceasta tara pot sa rezolve cit mai curind aceasta problema. Fetita trebuie luata de linga abuzatori acum! Daca sintem suficienti si nu renuntam, putem atrage atentia.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Crede-ma ca in capul meu lucrurile sunt tulburi si dureroase. Sunt persoane care gandesc mai clar, logice si implicate.

      S-a format un grup pe fb, un blog si o pagina de fb unde se dezbate problema. pun linkurile si in articol. daca crezi ca poti ajuta cu ceva aici gasesti locul :

      save.sophie2013@gmail.com.
      https://www.facebook.com/SaveSophieGuger
      http://savesophieguger.wordpress.com/

      Eu nu stiu cum sa iau altfel atitudine decat dand share la articolele aparute despre cazul Sophiei si rugandu-ma.

      Ștergere
    2. Nu am cont de Facebook, dar acest mediu de socializare a ajutat la coagularea unor grupuri foarte mari de oameni. Pastrind proportiile, se poate intimpla si acum la fel. Protestul in fata Ambasadei Austriei cred ca ar putea atrage atentia autoritatilor si a presei. Se poate lansa un apel in acest sens pe Facebook, lumea sa isi exprime intentia de a veni si apoi sa mentinem interesul viu un timp. Acum, daca nu se mai intimpla nimic, televiziunile mai dau vreo 2-3 zile cite o stire si se va asterne tacerea.

      Ștergere
    3. S-a implicat si ministerul de externe. grupul de suport este implicat si actioneaza pe mai multe domenii.
      lucrurile se desfasoara inspre bine chiar daca nu mai e asa vizibil.

      Ștergere
  2. Nu conteaza in ce mod putem s-o ajutam pe Sofia,pentru inceput sa transmitam"IMI PASA DE SOFIA"si "fiecare COPIL are dreptul la O COPILARIE NORMALA SI FERICITA" si sper si ma rog ca Sofia sa plece cat mai curind din iadul ei.

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...