duminică, 1 decembrie 2013

Sarbatorim 1 Decembrie - Ziua Nationala a Romaniei

Ceea ce am facut noi azi cu ocazia zilei nationale, aveam pregatit (in mintea mea) inca de aseara in timp ce lipeam florile din frunze, pe coronita de advent.
M-am gandit ca ar fi frumos sa facem ceva activitati de 1 decembrie, deoarece anul trecut nu am facut ceva reprezentativ; doar am stat in pat si am citit din carti, raciti fiind.
Anul acesta am fost un pic mai activi in sensul ca ne-am folosit din nou de ce materiale aveam prin casa, la parada neavand cum sa mergem deoarece fiul meu are otita.

Hora Românilor
Ideea mi-a venit de la forma coronitei de advent (trandafirii mei din frunze, parca dansau o hora, aseara) Cu ajutorul unui sablon - om, am facut o hora romaneasca
daca nu aveti un astfel de sablon, il puteti face simplu: pe o bucata de carton desenati conturul unui om si apoi decupati.

Am luat un carton alb, A3, si l-am indoit in doua pe lung.

Se poate si cu hartie simpla, insa dupa experienta de anul trecut (am facut o activitate asemanatoare cu copiii de la grupa mea, si oamenii se indoiau,) am ales sa folosesc foaie cartonata. Eu am avut carton din acest bloc cu coli colorate de la o prietena draga.

am taiat pe indoitura, si la capatul fiecarei bucati de carton am desenat conturul sablonului om.

Am facut acordeon, de dimensiunea latimii omului, apoi am decupat astfel incat capetele mainilor sa ramana netaiate.
Am desfacut acordeonul si din lantul de oameni obtinut, la fiecare al 2-lea om am decupat pantalonii, deoarece am vrut ca in hora sa fie un bartat si o femeie, intercalati :)
aici sunt cele doua bucati de carton. chiar daca am folosit coala A3, tot nu mi-au incaput decat 7 oameni.

Am inceput sa pictam imbracamintea oamenilor (cu guasa si carioci) in culorile drapelului Romaniei.

Le-am desenat si fetele si le-am colorat si parul. la faza asta am convenit impreuna cu fiul meu, ca cei care fac hora sunt copii :) pentru ca parintii nu ar purta haine asa de frumos colorate :) :)

Apoi am unit cele doua parti, lipind capetele sirurilor cu scoci in dreptul mainilor. si asa am obtinut o hora frumoasa, la noi pe parchet:

Steagul Romaniei si Harta Romaniei
Aceasta idee mi-a venit tot aseara cand eram in pat si ne pregateam de culcare. Dupa ce sotul meu a stins lumina, fiul meu m-a intrebat: mami, cand mai pictam iar geamurile?
Poate va mai aduceti aminte de copaceii nostri de toamna pictati pe geam..
In urma cu cateva zile i-am sters, iar atunci tristi fiind amandoi, ne-am promis ca nu va trece mult timp si vom picta iar geamurile cu un peisaj de iarna.
Si am zis ca ziua nationala e o ocazie potrivita sa pictam din nou pe geam.
si iata ce a iesit:

Drapelul a fost usor de pictat, insa pentru harta am folosit o foaie pe care am imprimat harta Romaniei, si apoi am decupat-o pe contur.
In timp ce pictam pe geam, vecina mea Katy, a venit cu o prajitura cu mere, sa sarbatorim impreuna Ziua Nationala a Romaniei:

In incheiere, va las cu o poezie frumoasa, recitata azi dimineata la biserica, de un prieten bun:

Lăudaţi-L că e mare Dumnezeu
C-a păzit cu mână tare
Pe ROMÂNI, poporul său.

El din veci ne-a fost Părinte si Stăpân
Nici de astăzi înainte
N-o să-l uite pe român.

Mare e a Lui putere si va fi,
Şi de câte ori vom cere
Să ne-ajute, va veni.

Avem veacuri, mărturie, cu-al său scut,
Apărându-ne-n urgie
Printre veacuri ne-a trecut.

Când veneau gloate barbare peste noi,
Dumnezeul nostru mare
Ne da braţe de eroi.

Când purtam în grea robie lanţul greu,
Noi credeam în onoare, demnitate, bărbăţie
Şi-ntr-al nostru DUMNEZEU.

El ne-a dus la libertate şi la drept,
Şi sub scutu-i vom străbate
Cu credinţa Lui în piept.

Şi ne-a scris pe Sfânta Cruce: BIRUIŢI!
Şi ori unde vă veţi duce
Laude să-I daruiţi.

Deci,
LA MULTI ANI, ROMANI!

Si sa nu uit:
pe blogul Clubul Magic se desfasoara un concurs: Hora Copiilor.
daca vreti sa participati, aveti timp pana in 5 decembrie 2013
noi participam cu aceste activitati pe care le-am facut cu drag <3

4 comentarii:

  1. Foarte frumos!!! O sa incerc si eu ceva similar impreuna cu ai mei copilasi, multumesc de idee.

    RăspundețiȘtergere
  2. Voi ați pus la cale o horă pe cinste :). Îmi plac ideile voastre, plus pictatul pe geam. Eu încă nu mă încumet să încurajez geamurile pentru că avem forte multe, le las pereții :)).

    RăspundețiȘtergere
  3. Alina, pictatul pe geam e foarte distractiv :)
    noi azi stergem drapelul si harta Romaniei de pe geam, ca vrem un decor de iarna cu cadouri :)
    (geamurile sunt mai usor de curatat decat peretii :)

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...