duminică, 7 decembrie 2014

Ornamente pentru Craciun din paste fainoase

Azi a fost ziua fulgilor de nea.

Desi ne planuisem de iarna trecuta sa facem impreuna cu copiii, ornamente din paste fainoase, nu stiu cum s-a facut ca tot amanam.
Insa, in urma cu cateva zile am vazut la Nazdravani provocarea saptamanii si am zis ca acum e timpul sa ne apucam de treaba, daca nu avem de gand sa mai asteptam iarasi un an.
Zis si facut. in camara aveam vreo patru feluri de paste asa ca am incercat cu ele sa dam o forma fulgilor.
Pentru ca Gabriel voia sa faca si fulgi cu 8 brate, si-a desenat pe o hartie o schema de orientare
si a inceput sa creeze respectand schita: nu stia dragul de el ce-l asteapta. a fost fulgul cel mai greu de realizat.

eu am facut alta schita, pentru fulgi cu 6 brate
recunosc ca mi-a placut sa ma joc cu pastele obtinand diverse forme.
lipitul a fost o mare chinuiala la inceput, deoarece nu functiona nici un lipici homemade. asa ca a trebuit sa folosim pistolul cu lipici.
A fost prima oara cand l-am lasat pe fiul meu sa lipeasca cu pistolul fara sa il ajut cu nimic.
A fost dificil si pentru el, avand in vedere ca la al 2-lea rand al fulgului a renuntat si si-a creat alt fulg mai simplu

asa ca am trecut eu la lipit fulgul buclucas care a avut ambitia sa se dezlipeasca de cateva ori pana a ajuns in forma finala 


acestia sunt toti fulgii care au trecut cu brio de operatiunea asamblarii

vopsitul a fost o placere pentru toata lumea. nu am avut vopsea aurie dar ne-am descurcat cu alb si argintiu. am folosit pensule moi, pentru a evita desfacerea pieselor.

dupa experienta de azi, am ca constatat ca fulgii sofisticati, cu multe randuri de paste, sunt foarte greu de lipit. ornamentul nu mai este stabil si se poate desface. bineinteles ca se poate repara in orice moment al executiei insa tocmai atunci se poate desface din alte parti. noi asa am patit. de cateva ori.
 
la final fiecare s-a laudat cu fulgii lui. fiul meu si l-a pus la gat.
eu l-am pus pe al meu pe umeras:
aceasta este colectia noastra de fulgi (din prima zi):

fiul meu si tatal lui inca mai lipesc fulgi la ora asta. dar pe acestia vi-i aratam maine.
voua va plac? ati incercat sa faceti ornamente din macaroane?

L.E. ultimul fulg supravietuitor, acum in februarie la despodobirea bradului:

La anu' confectionam alti fulgi din macaroane

4 comentarii:

  1. Da, imi plac! :). si...da,am facut acum cativa ani globulete din melcisori....inca ii agatam in brad an de an.i-am lipit doi cate doi cu silicon parca, le-am atasat ata,i-am pictat,dat cu lipici si apoi i-am tavalit prin nuca de cocos:). revin cu un link....ar trebui sa fie postati undeva pe AC :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. gata, le-am gasit...ce de ani au m-ai trecut... ce frumoasa era viata ...mi-e dor!!!!

      http://www.activitaticopii.ro/forum/viewtopic.php?f=38&t=4774

      nu-s atat de frumoase ca ale voastre :P

      Ștergere
    2. ce inventivi ati fost. si ce mic era Ioan :*
      ati putea sa faceti si o beteala din melcisori ;)

      Ștergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...