duminică, 18 decembrie 2011

Dragostea şi sărbătoarea

1 CORINTENI 13

VERSIUNE DE CRĂCIUN (sau, de ce nu, în ajun de orice mare sărbătoare!)

(autor necunoscut)

Dacă îmi împodobesc casa ca nimeni altcineva, cu panglici de mătase, cu seturi de beculeţe ce-ti iau ochii cu pâlpâirea lor sau cu baloane vesele ce-ţi aduc zâmbetul pe buze, dar nu-mi exprim dragostea faţă de familia mea, nu sunt decât un alt decorator, mai mult sau mai puţin talentat.

Dacă robotesc până la epuizare în bucătărie, pregătind mese îmbelşugate, frământând cozonaci pufoşi si înmiresmaţi şi aranjând apoi ca nimeni altcineva masa de sărbătoare, dar nu-mi exprim dragostea faţă de familia mea, nu sunt decât un simplu bucătar.

Dacă mă ofer să ajut la cantina socială, să duc Vestea Bună la azilul de bătrâni şi dacă dau tot ce am în scopuri caritabile, dar nu-mi exprim dragostea faţă de familia mea, nu-mi foloseşte la nimic.

Dacă împodobesc bradul cu îngeraşi argintii şi fulgi de zăpadă confecţionaţi cu migală (sau masa cu aranjamente florale inspirat si iscusit alcătuite), dacă particip la o serbare după alta, onorând nenumăratele invitaţii ce mi se fac, dacă nu lipsesc la nici o repetiţie de cor pentru marea Sărbătoare, dar în toate acestea nu mă concentrez în primul rând asupra lui Cristos, nu-mi foloseşte la nimic şi nu am pătruns adevăratul sens al Sărbătorii.

Dragostea se opreşte din gătit ca să îmbrăţişeze copilul.

Dragostea se opreşte din împodobitul casei ca să-i dea un sărut soţului şi să-i spună te iubesc.

Dragostea este plină de bunătate, deşi grăbită şi obosită.

Dragostea nu pizmuieşte casa celui care a pus pe masa împodobită festiv farfuriile din cel mai fin porţelan şi tacâmurile de argint.

Dragostea nu ţipă la copii să nu-i stea în cale, ci este plină de mulţumire că îi are, chiar dacă i se împletesc printre picioare.

Dragostea nu le face daruri numai celor care pot să dăruiască la rândul lor, ci se bucură să le pregătească daruri în primul rând celor care nu au din ce să dăruiască.

Dragostea acoperă totul, crede totul, nădăjduieste totul, suferă totul.

Dragostea nu va pieri niciodată.

Suesa heartstrings

19 comentarii:

  1. Foarte frumos! Multumesc!

    Sa ai parte de un Craciun fericit plin cu daruri minunate pentru suflet, alaturi de familie!

    RăspundețiȘtergere
  2. P.S. Parcul in care sunt facute pozele cu manduca, este cel din Soarelui (b.dul Sudului)

    RăspundețiȘtergere
  3. @Cathy si mie-mi place :)
    Esti acasa? sau la sat?

    RăspundețiȘtergere
  4. @Andreea multumesc la fel ;)
    Poate ne intalnim pana nu se termina anul asta. Sunt niste evenimente in Timisoara unde as vrea sa ajung. iti trimit pe mail.

    RăspundețiȘtergere
  5. Eeieei eu cred ca mamica asta care a scris textul s-a gandit la multe dintre noi...
    nu mai zic nimic ca ma inrosesc..

    RăspundețiȘtergere
  6. ce frumos este scris...foarte adevarat...si ce minunati sunt copii...sa ne traiasca in pace si sanatosi :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Ei, da. In toiul pregatirilor de Craciun pierdem esenta. Esenta este sa te gandesti la cei dragi, sa meditezi la ceea ce ai de facut, sa-ti faci planuri, sa vezi unde ai gresit, sa indrepti daca se mai poate. Dar mai multa putere iti trebuie pentru cele spirituale decat pentru cele materiale. Sa ai sarbatori pline de dragoste iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc.
      Putere avem, doar ca trebuie sa o canalizam inspre lucrurile importante.

      Ștergere
  8. Punct ochit,punct...nimerit :).

    RăspundețiȘtergere
  9. Frumos, ce poate fi mai frumos decat a fi alaturi de familia pe care o iubesti. Toate stradaniile de peste an,serviciul,munca in casa, nu isi au insemnatate daca nu ne facem tp si pentru cei dragi noua. Nu trebuie sa avem case imense,terenuri mari,multi banii in conturi ca sa fi bogati,ci un sot care sa ne ofere iubire,copii care sa ne aminteasca ce inseamna insemnatatea lucrurilor simple,si prieteni care sa fie alaturi de noi indiferent de starea sociala a noastra. Te pup si umbratisez ��

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...