vineri, 7 octombrie 2011

Supă de roşii cu sos tahini

A venit în sfârşit rândul acestei reţete care numai prima oară când am făcut-o am folosit jumate de kg de roşii; în rest fără 1 kg nici n-am avut ce discuta la cât ne-a plăcut de mult. La începutul vacanţei am mâncat roşii olteneşti, pe urmă au apărut roşiile şi în grădinile prietenelor mele, şi am primit plase întregi cu roşii astfel că mi-am permis să fac şi bulion şi roşii uscate şi să şi mâncam pe săturate în fiecare zi

Deci vara asta roşiile au fost fructele mele preferate şi am avut din belşug. Nu, nu e o greşeală că am scris aşa. Din punct de vedere botanic roşiile sunt fructe dar din punct de vedere culinar noi le considerăm legume. Dar indiferent cum şi din ce soi or fi roşiile, ele sunt aliaţi ai sănătăţii. Pe langă vit A si vit C, acid folic, potasiu, magneziu, fier roşiile conţin o substanţă antioxidantă numită licopen care are rol de prevenire în apariţia cancerului, în special a cancerului de prostată şi sân. Licopenul este responsabil de culoarea roşie a fructelor şi legumelor (roşii, capşuni, gogoşari, kapia). Iarăşi ce e interesant la licopenul ăsta şi nu mi-a venit să cred prima oară cănd am auzit este că prin fierbere acesta işi sporeşte cantitatea de aproximativ 5 ori. Deci sucul de roşii, bulionul, supele şi sosurile conţin mai mult licopen decât roşia proaspătă.
Şi acum să vă prezint minunăţia de supă varianata gătită:
1 morcov
1 pătrunjel
1 ţelină
1 ceapa
1 kapia
1 kg roşii
1 lingură ulei masline
pătrunjel/busuioc
sos tahini
Am curăţat şi pus la fiert toate rădăcinoasele şi ceapa iar mai spre sfârşit ardeiul curăţat de cotor şi roşiile cărora le-am îndepărtat partea aceea verde. După ce-au fiert le-am blenduit împreună cu zeama în care au fiert. Am pus în farfurii şi am pus deasupra sosul de tahini făcut din seminţe de susan, ulei de măsline, lime, apă. Precum se vede pozele au fost făcute aseară la lumina becului pe fugă deoarece copiii de-abia aşteptau să facă şi ei desene în farfurie :)
Sursa reţetei aici
Şi aşa cum în ultimul timp îmi place să găsesc metode de transformare a reţetelor care îmi plac într-o formă negătită, deci crudă, vă prezint şi varianta raw:
1/2 kg roşii
1 gogoşar
1 buc dintr-un praz
1 avocado (optional)
1 lingură ulei masline
zeama lime/lămâie
1 busuioc
sos tahini
Roşiile tăiate cubuleţe fără partea verde, gogoşarul fără cotor, prazul tocat şi pulpa de avocado (n-am avut tot timpul deci se poate şi fără, ba chiar am folosit uneori câteva felii de dovlecel) le-am blenduit împreună cu uleiul şi zeama de lime. În castron peste minunăţia de supă am pus şi o roşie deshidratată de mine în vara asta în cuptor şi sosul de tahini.
Soţului meu i-a placut mai mult varianta gătită aşa că eu cu fiica mea ne-am delectat cu supa crudă şi i-am şi întrecut pe băieţi :)


Nu vreau să închei până nu va amintesc că în afara faptului ca e un bun aliment roşia mai e bună şi ca ingredient în diferite măşti pentru ten sau pur şi simplu aplicată direct pe faţă.

Chiar mi-ar place să aflu dacă aţi facut şi voi una din aceste reţete (sau alta) şi dacă v-a plăcut.

21 de comentarii:

  1. Super arata! Am sa incerc si eu. Revin cu rezultatul :)

    RăspundețiȘtergere
  2. eu fac supa de rosii cam tot asa, mai putin sosul, pt ca nu-mi place susanul in mancare

    RăspundețiȘtergere
  3. nu are rost sa spun ca imi ploua in gura numai citind despre minunatiile de supe... Imaginile sunt facute de tine? Ornarea este minunata!

    RăspundețiȘtergere
  4. Observ ca majoritatea retetelor tale sunt fara carne. Am dreptate? sau nu?
    Nu stiu cum ai convins-o tu pe fiica ta sa manance supa cruda de rosii. dupa ce-am citit pe aici este bebe inca. nu cred ca e bine
    In rest imi place ca ai imaginatie.

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce mi-ar placea sa fiu si eu asa o buna gosodina ca tine:)Arata minunat supica ta, mai ales ca imi plac rosiile:)

    RăspundețiȘtergere
  6. Esti fenomenala, ai doi copii pe care bag de seama ca-i hranesti cat mai natural posibil, esti intr-o permanenta miscare,parca ziua ta nu ar avea tot 24 de ore....o nedumerire, de unde ai atata energie, serios...pe tine nu te doboara nimic??? Felicitari pentru tot ce esti....si inca ceva, mai deunazi am trecut una pe langa alta, din pacate dupa ce ne-am intersectat mi-am dat seama de unde te stiu, te salut acum pentru ziua de atunci. In caz ca nu-ti mai amintesti...sunt Cristina si ne-am cunoscut intr-o seara de primavara la o anume biserica unde se organizase minunatul eveniment de Pasti....fratele tau e de ,,vina,,..glumesc!

    RăspundețiȘtergere
  7. @Andreea, Simona, Strumfa, abia astept sa fiu invitata la cineva la masa si sa ghicesc ce-a pus in supa de rosii :)
    Cum toate suntem din Timisoara... e musai sa ne-ntalnim :))

    RăspundețiȘtergere
  8. @Gabriela, cunosc senzatia. Si eu sunt o pofticioasa. Da imaginile si ornarea imi apartin ;)

    RăspundețiȘtergere
  9. Foarte buna reteta ta de supa de rosii ! Eu ador rosiile, in fiecare zi maninc rosii, astazi am facut ficatei de pui inabusiti in ulei, putina apa si felii de rosii, supa de rosii o fac cu taitei, n-am incercat niciodata tahini, am facut vara asta o supa de rosii foarte laudata pe net, noua nu prea ne-a placut asa ca am revenit la reteta mea simpla asemanatoare cu cea facuta de tine.

    RăspundețiȘtergere
  10. Auuuu ce bune idei! Nu m-as fi gandit niciodata sa pun tahini in supa de rosii! Multu!

    RăspundețiȘtergere
  11. @RR N-ai dreptate. TOATE retetele mele sunt fara carne ;)
    Ce nu crezi ca e bine? N-a fost nevoie sa o conving daca la asta te referi. Fiica-mea mananca legume crude de la 7 luni, ii place, mananca rosiile, conopida, dovlecelul, brocoli, ca pe fructe. Copiii mei au facut ce-au vazut la noi si n-au fost fortati.
    Imaginatia, creativitatea transforma obisnuitul in arta :)
    Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  12. @ Dia, nu sunt o buna gospodina si nici nu candidez la titlu. Dar imi plac complimentele :)

    RăspundețiȘtergere
  13. Cristinaaaa!! Cum sa nu-mi amintesc de tine. Tu ma crezi ca zilele trecute chiar ma gandeam la tine care mai e viata ta.. chiar dupa ce am vorbit cu "vinovatul" pe mess?
    Uite nici eu nu stiu cum de sunt asa fenomenala :)) Adevarul este ca fac ceea ce imi place si fac cu toata fiinta mea. Daca as fece ceva ce nu mi-ar place ( de ex sa calc) as fi master of disaster
    Trebuia sa strigi dupa mine. Probabil eram cu ochii dupa nori.. sau dupa copii.. sau grabita.. :)
    Te mai astept la biserica la noi. Te tzuc. Si pe fiica ta :* :*

    RăspundețiȘtergere
  14. @ Geta eu n-am fost niciodata prietena cu ficateii dar sotul meu da. Asa ii plac si lui cum ai descris tu + condimente.
    Noi cumparam seminte de susan la 1kg, asa ca pe langa laptele de susan facem tahini foarte des. Stiu ca are multe calorii dar ne place

    RăspundețiȘtergere
  15. @ Raluca draga mia, nici eu nu m-am gandit pana asta primavara cand cautam reteta sosului de tahini si am dat peste reteta din linkul specificat. Cand n-am avut seminte de susan in casa am mancat-o cu smantana sau kefir.

    RăspundețiȘtergere
  16. Figura esti.....erai asa de linistita...cu cei doi prunci ai tai, amandoi in carucior si ati trecut pe langa noi atat de relaxati toti trei....imi pare tare rau ca nu am reactionat...poate ca iti amintesti ziua .....eram cu fata langa mine si pe un umar aveam poseta, iar pe celalalt ditamai ghiozdanul...probabil ca veneai de la gradinita.
    O duminica placuta!!!!
    Cristina.....de-abia astept sa vad ce mai gatesti

    RăspundețiȘtergere
  17. :)) :)) :)) Cristina
    Figură mai eşti... :)) :))
    Dacă copiii erau în cărucior, unul în, şi altul pe, înseamnă că veneam de la grădiniţă.
    Chiar nu-mi amintesc ziua.. şi eu care mă şi felicitam că am o memorie vizuală excelentă. Offf.
    Da' sunt sigură că dacă te văd, deci dacă te observ, deci dacă te întâlnesc :)) sigur te recunosc.
    Data viitoare să reactionezi. te roooog.

    RăspundețiȘtergere
  18. Hmmm, maine am drum la piata ..chiar vreau sa incerc . Rosii uscate !!!!! cum ?????

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...