vineri, 25 noiembrie 2011

Paine floarea soarelui - 3

Painea aceasta o declar cea mai cocheta paine pe care am facut-o eu pana acuma si este de fapt sora cea mare din familia painilor floarea soarelui deoarece pe ea am facut-o inaintea celorlalte. Am primit provocarea de a face aceasta paine de la o prietena care mi-a trimis poza pe email stiind cat imi place mie sa experimentez diferite chestii noi.

Mi-aduc aminte ca am ramas ca la surprize-surprize nevenindu-mi a crede ca doua maini de om pot face asa ceva. Insa va asigur ca se poate. N-am facut-o numai eu ci am dat provocarea mai departe la Ioana care si ea a reusit s-o faca si mi-a aratat si pozele. Reteta originala o gasiti pe blogul Laurei

Desi e un pic mai mult de munca la ea, mi-a fost tare draga aceasta paine si am facut-o la diverse ocazii care mai de care mai festiva, incantandu-i pe cei prezenti. si primind complimente de fiecare data.

Daaar... in urma cu 2 saptamani a fost ultima oara cand am mai facut-o deoarece am renuntat la folosirea drojdiei din comert si am inceput sa-mi fac maia. Asa ca de acum incolo painile mele, din ce in ce mai rare, vor fi simple, nemodelate deoarece aluatul cu maia are o consistenta diferita de celelalte aluaturi.
Ptr aceasta paine floarea soarelui am folosit:
pentru aluat

~500 gr faina integrala grau
~100 gr faina ovaz
~250 ml lapte
~1 ou
~5 linguri ulei
~1 lingura sare
~20 gr drojdie
~1 lingurita zahar
ptr finisat
~3 linguri lapte
~1 galbenus creud
~ seminte de susan, in
Am dizolvat drojdia in putin lapte caldut impreuna cu zaharul. Am facut o adancitura in mijlocul fainii si am pus acolo oul, laptele, uleiul, si drojdia umflata. Am framantat si l-am lasat la crescut cam 1 ora- mai mult sau mai putin depinde de cat m-am jucat intre timp cu copiii :) Baietelul meu in ultimul timp orice fac in bucatarie vrea si el sa faca, insa placerea lui cea mai mare e sa modeleze aluatul.
Dupa ce acrescut am rasturnat aluatul pe masa unsa cu ulei si l-am impartit in 2 parti egale.
Am luat prima parte si am facut din ea 5 mingiute egale. Am intins fiecare mingiuta pana a devenit o lipie :) pe care am uns-o cu ulei de masline/unt topit alte dati.


Le-am suprapus una peste alta presarand si susan intre ele,

Pe cea de deasupra facand-o mai mare astfel incat sa treaca peste marginile celorlalte si lasand-o neunsa.

Cu un cutit am facut 4 taieturi perpendiculare incepand cam de la 1 cm de margine, ca in poza de mai jos


Am trecut apoi la cea de-a 2a parte care am impartit-o in 6 mingiute. Una am pus-o deoparte sa creasca linistita,cu restul de 5 am facut exact ca la prima parte doar ca au iesit foile mai mici. taiem la fel cu cutitul

Acuma, cu mare atentie am asezat prima parte, (deci cea mare) peste partea a2a (cea mica) avand grija ca varful tringhiurilor partii celei mari sa fie pe laturile tringhiurilor bucatii mici. ca in imagine

Am rasfrans in exterior petalele formate incepand cu cele din partea cea mare. Apoi pe cele din partea mica, iar in mijloc am pus mingiuta care ramasese la crescut. La sfarsit aratand asa.

Cam dupa vreo jumate de ora de crescut singurica intr-un loc cald, am unso cu amestecul de lapte si galbenus, am presarat restul de seminte, si am bagat-o in cuptorul incins pentru inca o jumatate de ora.
Ia priviti-o ce frumoasa e desi cineva, nu spunem cine, i-a rupt cateva petale inainte de sedinta foto :))
Si prim-planul :)


Prima poza, cea din colt dateaza chiar din ziua cand am facut aceasta paine ptr prima oara. Exact cu un an in urma :)
Sunt sigura ca o sa va placa si voua de ea asa ca astept sa vad cine se mai incumata sa o faca.
Va doresc un weekend fain fain si va aduc aminte ca am un giveaway activ asa ca va astept sa va inscrieti

15 comentarii:

  1. yumiiii, mi se pare cam migalos, dar rezultatul este superb.

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, e migalos. dar pe masura ce o tot faci sa vezi ce deprindere iti prinzi.

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte frumoasa piinica,nu-i de mirare ca ai primit laude.Felicitari si de la mine!

    RăspundețiȘtergere
  4. Doamne cata migala...Ti-a iesit superb, mai ca nu-tivine sa o manaci atat e de frumoasa:)

    RăspundețiȘtergere
  5. Si-asa vine sfarsitul anului....ce-ai spune daca te-as propune pentru premiul ,,Gospodina anului 2011,,....fie el si unul virtual, arata minunat, parca-i simt mirosul de paine coapta, insa daca mai stau nitel sa ma gandesc...si cu doi copii pe langa tine, spiridusii harnici, esti de ,,n,, ori de apreciat.....Felicitari!
    Cristina

    RăspundețiȘtergere
  6. Super painea...felicitari!

    Ma bucur ca in sfarsit te-ai hotarat sa treci pe maia ( drojdie naturala ). Si sa stii ca se pot face " floricele " de genu' asta si cu aluatul plamadit cu maia. Poate nu chiar asa elaborate, cam ca nr.1 si 2 !

    RăspundețiȘtergere
  7. @Geta chiar mi-ar place s-o mai incerce si altii s-o faca :)
    Sa vezi ce satisfactie ai la sfarsit cand e gata :)

    RăspundețiȘtergere
  8. @Dia primele dati cand am facut-o cam asa era. ne uitam toti la ea si o admiram, ii faceam poze si dupa aia incepeam s-o mancam incepand cu petalele de dedesupt :) ca sa ramana frumoasa pana mai la sfarsit. Oricum in 2 zile nu mai ramanea nimic din ea.

    RăspundețiȘtergere
  9. @Cristinaaaa, tu sti ca erai la mine in spam??
    Multumesc ptr propunere dar nu ma incadrez. Adica ma incadrez numai la anumite sectiuni. alea care imi plac mie.
    Propun ca probele de calcat si inca doua sa nu fie obligatorii ;)

    RăspundețiȘtergere
  10. @Iulian daca nu erai tu, nu stiu cand m-as fi hotarat eu. te urmaream eu mai demult de pe forum dar cand te-am gasit.. am fost mai motivata.
    O sa scriu candva si despre experienta cu aluatul cu maia dar deocamdata sunt novice novice.

    RăspundețiȘtergere
  11. pai ce frumoasa este...cum sa o mananci ?

    RăspundețiȘtergere
  12. Păi o mănânci,,, de frumoasă ce e :))

    RăspundețiȘtergere
  13. WOW! Super arata. Si cred ca e si foarte buna.
    Esti foarte talentata, eu nu cred ca as fi avut atata rabdare.

    RăspundețiȘtergere
  14. Multumesc Andreea. Sunt cateva lucruri la care sunt talentata si ma concentrez asupra lor :)

    Tu vorbesti de rabdare? pai ale tale margele cum le faci? nu cu rabdare ? ;)

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...