vineri, 11 martie 2011

Paine floarea soarelui

Tocmai am scos din cuptor o paine excelenta.
Pentru ca e o zi deosebita si meniul e deosebit. Dar voua va arat doar painea...:)
Reteta originala o gasiti aici dar eu am adaptat-o la dorintele mele. De obicei o fac cu faina graham dar acum n-am avut.

 Asadar ingredientele:
>500 faina alba
>1 ou
>1 lingura ulei
>1 lingurita sare
>1 lingurita zahar
>250 ml apa
>20 gr drojdie
>3 linguri fulgi de ovaz
>seminte de in, susan
>pentru uns- unt, galbenus, lapte

Se dizolva drojdia in apa calda. se face o adancitura in mijlocul fainii si se pune acolo oul,sarea, uleiul, zaharul, apa si fulgii de ovaz. Am framantat vreo 10 min si am lasat-o la crescut jumate de ora.
Se intinde foaie aluatul pe masa unsa cu ulei si se unge deasupra cu unt topit. Se ruleaza si se taie felii ca de cozonac de aprox 2 cm. Intr-o forma rotunda unsa cu ulei se pune in mijloc "feliile" de la capete si in jur restul de "felii" ca niste petale. Se mai lasa la crescut o jumate de ora, se unge cu galbenus amestecat cu putin lapte si se presara seminte de susan. In cuptorul meu care face tot felul de figuri s-a copt un pic mai mult de jumate de ora.
Later edit
Revin cu poze din procesul de productie:


6 comentarii:

  1. arata super! felicitari :)
    am vazut filmul, dar nu mi-a schimbat felul in care folosesc fb :)
    o sa organizam o intalnire cu mamici maine la ora 14 in unirii la biofresh
    si inca una pe viitorul apropiat cu piticii in parcul botanic,

    poate ne vedem

    R.

    RăspundețiȘtergere
  2. Arata bine si - cu siguranta! - e grozava la gust (si eu fac paine cu tot felul de combinatii de semninte/mirodenii, dupa cum imi trece prin minte ;) ). S-o mancati cu multa placere! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. @ Draga Ralu, chiar am nevoie sa ies undeva insa deocamdata sunt blocata in casa cu varicela copilului. Abia astept intalnirea din parc.
    @ Sorina, chiar e grozava :) Mai ales ca la fabricarea ei ma ajuta baietelul meu, care-si ofera ajutorul de fiecare data cand framant ceva.

    RăspundețiȘtergere
  4. Ludmila, si eu am facut painea asta dupa reteta de la tine, e de vis, a iesit super! merci!

    RăspundețiȘtergere
  5. felicitari Ludmila,dar eu nu am atata rabdare...

    RăspundețiȘtergere
  6. Arata ca un foietaj mai degraba...Ai rabdare sa le bibilesti! Sa o mancati cu placere!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...