vineri, 4 martie 2011

Daca ,,,

Marian Zamfir - In Men's Hand ( nai si fluier)



Daca - Rudyard Kipling

De poti sa nu-ti pierzi capul, cand toti in jurul tau
Si l-au pierdut pe-al lor, gasindu-ti tie vina;
De poti, atunci cand toti te cred nedemn si rau,
Sa nu-ti pierzi nici o clipa increderea in tine;
De poti s-astepti oricat, fara sa-ti pierzi rabdarea;
De rabzi sa fii mintit, fara ca tu sa minti,
Sau cand, hulit de oameni, tu nu cu razbunarea
Sa vrei a le raspunde, dar nici cu rugaminti.

De poti visa, dar fara sa te robesti visarii;
De poti gandi, dar fara sa-ti faci din asta un tel;
De poti sa nu cazi prada nicicand disperarii,
Succesul si dezastrul primindu-le le fel;
De rabzi sa auzi cuvantul rostit candva de tine,
Rastalmacit de oameni, ciuntit si prefacut;
De poti sa-ti vezi idealul distrus, si, din ruine
Sa-l recladesti cu-ardoarea fierbinte din trecut;

De poti risca pe-o carte intreaga ta avere,
Si tot ce-ai strans o viata sa pierzi intr-un minut,
Si atunci, fara a scoate o vorba de durere,
Sa-ncepi agoniseala cu calm, de la-nceput;
Si daca corpul tau, uzat si obosit,
Il vei putea forta sa-ti mai slujeasca inca
Numai cu strasnicia vointei tale, si astfel
Sa steie peste vreme asa cum sta o stanca;

De poti vorbii multimii, fara a mintii, si daca
Te poti plimba cu regii, fara a te ingamfa,
De nici amici, nici dusmani, nu pot vreun rau sa-ti faca,
Pentru ca doar dreptatea e calauza ta;
Şi dacă poţi să umpli minuta călătoare,
Să nu pierzi nici o filă din al vieţii tom,
Al tău va fi pământul cu tot ce e sub soare
Şi, ceea ce-i mai mult chiar, sa stii, vei fi un OM!

M-am trezit azi dimineata asa cu o stare cum n-as mai vrea sa ma mai trezesc vreodata. Cu ganduri indreptate impotriva unor oameni fatarnici care in ultimul timp rostesc aupra mea vorbe nedrepte; si pe masura ce gandurile mele se aliniau tot mai mult in directia aceea ma invaluia o framantare si o revolta cum de mult n-am mai simtit. Pe de-o parte vroiam sa ies din starea asta stiind ca nu-mi face bine dar pe de alta vroiam cumva sa ma razbun.
Am inceput sa ma rog sa ies din aceea "captivitate" pentru ca nu vroiam sa traiesc ziua asa, si iata-ma acum schimbata cu alte ganduri si alta aitudine, stiind ca Dumnezeu mi-a pregatit o zi frumoasa. Iar eu trebuie sa o traiesc frumos. Poezia asta, din care stiu pe de rost doar o strofa :) a fost in anumite situatii pentru mine ca o schimbare de macaz in alegerile mele.

Un comentariu:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...