joi, 3 martie 2011

Scutece lavabile

Astazi o sa va povestesc despre scutecele lavabile. Cunosc cateva persoana care de-abia asteapta sa citeasca despre ele si cu ocazia asta imi si cer scuze in mod public pentru intarzierea cu care am scris.


In luna ianuarie am participat pe super parinti la o campanie de testere a scutecelor lavabile si am castigat. Mare bucurie si onoare pe mine. In ziua cand am primit pachetul m-am apucat sa-mi sun prietenele sa le dau vestea. Nu le-am folosit chiar curand datorita bunavointei vecinilor mei care au ocupat toata uscatoria asa ca scutecele mele s-au uscat timp de 3 zile, inghesuite unul intr-altul pe o bucata de sarma. Eh, a trecut si asta.
Ele de obicei mi se usuca in 2 zile in uscatorie, unde e aproximativ temperatura de afara.
Fiecare scutec a venit cu un insert; care va spun eu, face toata treaba.
Prima zi mi-am tinut copila numai in scutecele astea; le-am schimbat la aproximativ 4 ore, iar inserturile absorb foarte bine si nu trece umezeala de scutec. pentru noapte am pus doua inserturi si am fost tare multumita. Cum in prima zi le-am folosit pe toate, a 2a zi am trecut iar la scutecele mele traditionale. De-abia am asteptat sa se usuce sa le folosesc iar. De data asta am fost mai isteata si nu le-am mai folosit pe toate unul dupa altul ci intercalate cu celelalte.
Prima oara cand a facut kk intr-unul, era tocmai cand nu pusesem hartia; dar am zis "nu-i bai". Bunicile noastre nu aveau hartii absorbante, nici masini automate, nici macar apa calda si pentru aia tot spalau scutecele murdare.
Pentru ca am ajuns la faza cu spalatul, sa va spun cum fac eu. Pe cele doar cu pipi le clatesc pe loc binebine si le pun la uscat. Pe cele cu kk le curat sub jet de apa cu o periuta de dinti. Am o periuta care n-a fost folosita niciodata pe dinti sau in alte scopuri si cu ea indepartez ce se poate indeparta si frec cu sapun de casa. Pe urma le pun intr-un lighean cu apa si otet -am mereu o sticla cu otet in baie- si acolo raman pana bag la masina rufe. De obicei spal cam de doua ori pe saptamana.
Am avut si accidente (a trecut kk pe langa scutec) dar s-a intamplat cand m-am dus cu copila in wrap undeva mai departe sau pentru mai mult timp si n-am putut s-o schimb sau cand a facut noaptea si n-am vrut s-o schimb
Ce sa va mai spun?!? Sunt asa incantata de scutece ca spun la toata lumea despre ele. Acum am 5 bucati facute de Ioana si restu de 12 sunt de-acela traditionale.
Precum vedeti si in poza modelele sunt alese frumos; imi place si ca sunt reglabile - cu scai la burtica si cu capse in fata- deci le folosesc pana se dezvata copila mea de scutece. Sunt foarte multumita de ele;n-am mai dat bani pe scutece de unica folosinta de 4 luni si nici n-am de gand.
Cam asta e parerea mea. Astept intrebari daca aveti nelamuriri.. :)

8 comentarii:

  1. Ce sa zic? speli doar de 2 ori pe saptamana??

    RăspundețiȘtergere
  2. Da. Ti se pare mult? putin? La noi nu spalatul e problema, ci uscatul.

    RăspundețiȘtergere
  3. Mi se pare ca voi vreti neaparat sa va intoarceti in epoca de piatra. Am evoluat, suntem in secolul vitezei ;)

    RăspundețiȘtergere
  4. mie -mai lenesa- mi se pare mult de 2 ori pe saptamana :P
    si mie imi place ideea de scutece textile, mai ales ca in secolul vitezei se fac mult mai multe iritatii la fund din cauza scutecelor de plastic (confectionate din petrolatum, pentru cei care nu stiu...material cu efect cancerigen).
    Sper doar sa reusesc sa-mi inving lenea si sa ma gandesc la sanatatea copilului meu pe termen lung, adica JOS SCUTECELE DE UNICA FOLOSINTA!

    R.
    :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Hhhahaha Ralu!!multumesc ca ma sustii. Trebuie sa ne mobilizam odata, acuma ca am terminat cu examenele si sa ne-ntalnim asa cum am zis demuuuult...

    RăspundețiȘtergere
  6. Ce fel de scutece traditionale folosesti?

    RăspundețiȘtergere
  7. Daniela, sunt niste patrate din finet; pe care eu le impaturesc in 3 si le pun in mijlocul unor dreptunghiuri mai lungi (asa le-am primit de la prietena mea)si infasez copila, la sfarsit prinzand cu un snappy (primit si el). Cand nu aveam snappy, legam cu nod ultimul dreptunghi.

    RăspundețiȘtergere
  8. Scutece lavabile moderne acum pe http://www.happypopo.ro/

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...