luni, 11 iunie 2012

Ciorba de loboda

Foarte pe scurt si foarte la obiect despre aceasta ciorbita buna buna de tot. Se face repede, intre timp va puteti apuca si de o inghetata tot simpla si tot buna buna de tot :)
Am primit saptamana trecuta un plasoi de loboda de la o prietena si cum altceva nu stiam sa fac mi-am propus aceasta ciorbita pe care o cunosc de pe vremea copilariei vreme.

A fost o perioada de cativa ani buni in care aveam o gradina maaare cu toate bunatatile in ea. Asa ca n-am dus lipsa de aproape nimic in ceea ce priveste legumele si fructele. Din primavara de cand apareau verdeturile si capsunile, asa de multe ca de fiecare data dadeam si la vecini, si pana toamna cand culegeam ultimii struguri si nucile, era o placere sa merg la gradina chiar daca era ceva drum de mers pana acolo, fiind la marginea orasului. Printre putinele amintiri frumoase ale mele se afla si aceasta gradina, cu dealurile cu mure si macese in spate, si cu padurile unde faceam drumetii si culegeam alune, afine, coarne si ciuperci. Revenind la loboda  :) atata timp cat era loboda in gradina la noi se facea ciorba de loboda si ciulama de loboda.

Dupa atatia ani am incercat din nou si iata ce a iesit cu urmatoarele ingrediente
~ 1 ceapa
~ 1 morcov
~ ulei
~ orez/cartofi/mei
~ apa
~ loboda
~ 1 ou
~ kefir
~ patrunjel/marar

Precum vedeti am facut-o in diferite variante ca sa vad cum le place mai mult copiilor. Ceapa curatata si taiata marunt si morcovul dat pe razatoare se inabusa in ulei cu putina apa. Cand arata a innebusite, se adauga orezul spalat sau cartoful curatat si taiat bucati sau meiul spalat si apa si se mai lasa sa fiarba pana cand acestea din urma au o consistenta comestibila :)
Se adauga loboda spalata si taiata fasii si pana nu clocoleste bine se bate oul cu kefirul ca si cum ai face un liezon :)
Il diluam cu zeama din ciorba adaugand putin cate putin peste el, pentru a nu fi diferenta mare de temperatura intre acesta si ciorba si a se omogeniza frumos.
Il adaugam si pe el in cioba si dupa cateva clocote luam da pe foc ciorbita.
Adaugam verdeturi dupa plac.
Eu am folosit patrunjel si marar. sotul meu isi mai punea leustean si telina :)
Este o ciorba foarte buna la gust, nu va luati dupa poza :)
Merita sa o incercati atata timp cat aceste verzituri sunt in plin sezon. Puteti inlocui loboda cu spanac, stevie, sau chiar macris.
Am zis eu ca foarte pe scurt si la obiect si uite cat m-am intins. iar.
Asa se intampla cand calatoresti prin amintiri :)
Acum ma grabesc sa amestec iar intr-o inghetata buna de tot si sa continui cu invatatul deoarece maine am iar examen.

O seara frumoasa va doresc tuturor. si celor care sunt in stresiune va doresc inspiratie, memorie buna, atentie si sa va ajute Dumnezeu. ca eu numai asa voi lua examenele astea.
  

7 comentarii:

  1. E una din ciorbele mele preferate, cat mai acra daca se poate :D.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ah Federova nu mi te imaginez mancand ciorba :)
      Poate ceva rafinat si exotic, dar ciorba, nu.

      Am auzit ca prin alte parti se acreste cu bors. la mine folosind kefir, a iesit un pic un pic acrisoara.

      Ștergere
  2. fac des imi place tare mult , dar de ciulama nu stiam...poate faci si ne zici :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Coco draga mea, se face la fel ca ciulamaua de spanac.
      Eu fac asa: ceapa verde calita in unt+o ligitita faina sau amidon+lapte sau smantana+loboda oparita si mixata ca un pireu. La sfarsit sare si marar. E foarte buna cu ochiuri de oua, altii o mananca cu mamaliga. Eu pun oul direct in ea inainte sa pun sarea si mararul.
      E buna rau ;)

      Ștergere
  3. Ciorbitza ta e de milioane, sanatate curata ! si eu o prepar cam la fel, cind o servim la masa isi pune fiecare in farfurie iaurt dupa dorinta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar asa.
      Daca tot e vremea lobodei sa beneficiem din plin de ea :)

      Ștergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...