duminică, 17 martie 2013

Dactilopictura - activitati distractive pentru copii

Sigur ati mai auzit despre aceasta tehnica de pictura folosita mai des de copiii mici, prin care isi lasa amprentele colorate pe hartie. Este distractiv si ceea ce ramane la sfarsit poate fi o opera de arta nu doar pentru cei mici.  Executia este simpla insa se lasa cu amprente peste tot nu doar pe foaia de lucru asa ca cel mai bine e sa organizati spatiul destinat creativitatii in asa fel incat sa nu va para rau de lucrurile murdarite.

Pentru ca saptamana asta copiii au facut peisaje de primavara pentru concursul Goana dupa fluturi,o sa va prezint felul in care au lucrat ei.
Am lucrat pe o masuta cu suprafata de sticla, (e mai usor de curatat), am folosit o farfurie, tavita de plastic cu apa (pentru clatit mainile), prosop, acuarele, si manecile suflecate :)




Mai jos va arat cateva din creatiile copiilor mei de pana acum; unele dintre ele au suferit intre timp sifonari si de aceea pozele au iesit asa..
Dactilopictura cu subiectul iarna, lucrare facuta in echipa de amandoi copiii. Omul de zapada si bradul l-a facut doar baiatul dar impreuna au imbodobit bradul cu globuri.
Si beteala de sus tot impreuna au facut-o :)

Fluturasi facuti de fiica mea
Pestisori si meduze facuti tot de ea. Eu am pictat-o pe manuta cu culorile care a vrut ea, apoi a pus manuta pe hartie iar eu i-am presat-o un pic


Pesti facuti de fiul meu prin aceeasi metoda




Si inca cateva lucrari care se pot realiza foarte usor chiar si cu copii mai mici de 3 ani. Eu am facut asa si la gradinita cu grupa mea de 1,5 - 2,5 ani si a fost distractie mare.
Prima data copilul va lasa urme pe foaie cu ce culori doreste el.

Apoi educatorul sau parintele va uni cu un creion aceste puncte rezultand un frumos tablou cu floricele
Altfel de floricele se pot realiza prin amprentele lasate de copil cu toate degetele unite. asa
Si iasa un tablou foarte fumos cu floricele
Eu doar am unit floricelele cu un creion verde

Sper ca v-au placut creatiile noastre si ca v-au servit ca inspiratie pentru propriile opere de arta.
O saptamana minunata va doresc.

Nu uitati de giveaway-ul meu de primavara cu produse handmade



2 comentarii:

  1. Foarte frumoase picturile! Copiilor le place să picteze cu degetelele indiferent de virsta...

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...