luni, 10 martie 2014

Ramura de liliac - pictura prin stampilare

Aseara in timp ce ne intorceam de la plimbarea de pe malul Begai, fiul meu a remarcat tufisurile de liliac cu boboci mari, movi, gata gata sa se deschida.
Fara sa vreau amintirile m-au purtat in vremurile de acum 1 an cand culegeam cu copiii liliac de pe marginea drumului..
Si asa mi-am adus aminte de o activitate de primavara facuta cu ei anul trecut cand un concurs de pe Talente de Nazdravani avea ca tema "crenguta de liliac".
Fiind in plin sezon m-am gandit sa o imtartasesc aici cu voi, poate este de folos cuiva.
Activitatea este relativ simpla, fetita mea a folosit pentru stampilare capatul unui creion cu guma. Avea pe atunci varsta de 2 ani si 10 luni.
Pentru inceput i-am aratat copilei cum sa traseze linii care reprezentau crenguta de liliac.

ca sa se poata orinta mai usor a facut semne la capatul fiecarui segment

Am avut pe masa ca si model o creanga de liliac, asa ca tot ce a avut de facut a fost sa stampileze in jurul liniilor trasate de ea.



 Incep incet, pictura a inceput sa semene a liliac inflorit
I-a pus codita si frunze

si am lipit ramura de liliac inflorita, pe usa dormitorului
...
Acum pictura nu mai este pe usa, ci intr-o cutie speciala de amintiri..
Insa mai speciale decat picturile copiilor pastrate, sunt amintirile care au stat in spatele acestor picturi.

Aceasta este postarea cu care deschid seria activitatilor de primavara de anul acesta si nu imi mai ramande decat sa va urez o primavara frumoasa tuturor, si sa nu uitati sa va creati amintiri minunate impruna cu cei dragi. Va veni vremea cand va veti uita in urma printre ele si veti zambi..


14 comentarii:

  1. Tot scriu si sterg. Iar scriu , iar sterg. Imi aleg cuvintele cu grija.
    Aici la tine pe blog este intr-adevar un taram fantastic. Iar tu esti un personaj din basme care isi tese povestea vietii intr-un mod minunat.
    Te admir si, de cand te-am descoperit de fiecare data intru aici cu emotie. parca imi tin rasuflarea, ca stiu ca te voi asculta si te voi vedea. Fara sa te aud si fara sa te vad.
    Indraznesc sa spun ca te iubesc si ca sufletul tau a reusit sa atinga in sufletul meu o coarda foarte sensibila si fragila.
    Cred ca povestea vietii tale se va termina frumos.
    Pentru mine esti o eroina.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ...
      foarte frumoase cuvinte. alese cu grija si rascolitoare.
      Ina, daca sufletele noastre s-au cunoscut, inseamna ca si comunica la att nivel :*

      povestea vietii mele se va termina frumos, sper.

      Ștergere
  2. Adevărul este că de câte ori citesc postările tale încep să plâng! Am învățat de la tine să prețuiesc fiecare moment alături de fiul meu! Sper cu toată inima să ne cunoaștem personal într-o zi...și asta cât mai curând!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ... si eu cand mi le citesc, uneori, incep sa plang..
      si eu sper draga mea sa ne cunostem intr-o zi, asa fata in fata, sa ne imbratisam si sa povestim <3

      Ștergere
  3. Buna Ludmila! Cum mai esti tu?! Mi-e greu sa imi gasesc cuvintele potrivite, parca nimic nu e potrivit. Asa ca recurg la a impartasi cu tine prima impresie avuta citind povestea unui liliac: m-am bucurat sa o revad, si, printre emotiile tremurande mi s-a parut ca mangaierea era mai vie, mai palpabila, mai calda decat credeam ca poate mangaia o privire un chip dintr-o fotografie....prin cuvintele tale s-a creat o punte pe care sufletul s-a plimbat nestanjenit de aparente.... Te pup...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ramona, impresia ta reflecta ceea ce sufletul meu a incercat sa exprime aici...
      Te pup si eu, draga mea. si iti doresc o primavara frumoasa cu sufletul inflorit :*

      Ștergere
  4. Te felicit din toata inima ca poti privy inapoi, si poti scoate de acolo adevarate comori.
    Inteleg ca durerea iti este combustibil pentru creativitate si de aceea vreau sa te felicit. Ca gasesti resurse in tine si in amintirile tale, de a merge mai departe, de a te transforma. Ai fost inzestrata cu un dar special de a atrage langa tine oameni cu sufletul ales. Si ma bucur ca si eu sunt printer ei.
    Iti doresc sa ai parte de vise frumoase in care iti apare fetita ta, si, mai les, sa nu renunti niciodata sa traiesti. Tu esti mai vie decat multi oameni pe care eu ii cunosc ... .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daaa. durerea imi e combustibil pentru creativitate. ce frumos ai zis.
      iti multumesc pentru cuvintele frumoase si pentru urari...

      Ștergere
    2. Cristina-Olimpia Rus15 martie 2014 la 00:23

      Sakura, un gand frumos de primavara si de la mine, tocmai de la Cluj...Iti multumesc ca ne inspiri si ne inveti sa pretuim momentele alaturi de cei dragi. Nu scriu prea des dar citesc in ritmul in care scrii...ma incarc de emotie...un amestec de sentimente...sunt aici deci...stii?...prietenii sunt ca stelele, chiar si cand nu ii vezi, stii ca sunt acolo...

      Ștergere
    3. Cristina , tu ai mare dreptate cu ceea ce spui despre prieteni.
      Iti multumesc ptr gandurile bune si iti doresc ca primavara aceassta sa fie o incantare pentru sufletul tau.
      Te imbratiaez.

      Ștergere
  5. Pai asta nu e bine:p...peste un timp o sa ramai cu putin combustibil.si noi de unde mai invatam sa facem zambile,si liliac,si delikat, si floarea soarelui paine,si brad cu spanac???:-P la tine la usa vin,sa stii.apropo....ai deslusit misterul? :-D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga mea draga, multumesc de grija care mi-o porti.
      stiu ca ma iubesti si imi vrei binele <3

      AM DESLUSIT MISTERUUUL!! V----E!!!

      Ștergere
  6. Cata putere trebuie sa ai!eu sunt coplesita privind pozele si nici macar n-a fost in fata mea sau in bratele mele...daramite tu...De altfel multumim ca-ti imparti amintirile cu noi,si ne inveti multe lucruri.
    Cu drag,mii de imbratisari!

    RăspundețiȘtergere
  7. angel_asy@yahoo.com10 martie 2016 la 23:47

    Draga mea esti o persoana minunata

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...