marți, 16 aprilie 2013

Hummus cu leurda

Oare ma credeti cand spun ca hummusul acesta verde e cel mai bun hummus mancat de mine vreodata? Si eu am mancat ceva hummus la viata mea :)
De azi dimineata de cand imi lingeam degetele tot aveam in minte o intrebare de ce e asa de bun?
si pana la urma am gasit si raspunsul: leurda si lamaia ii dau un gust exceptional fata de celelalte incercate pana acum


Pe scurt reteta e simpla
~ naut
~ tahini
~ leurda
~ lamaie
~ sare
Nautul l-am spalat si lasat la inmuiat in apa de aseara, scurs, clatit si pus la fiert in oala cu apa.
Cand era fiert l-am scurs de apa si l-am blenduit cu leurda tocata, tahini, zeama de lamaie multa si putina sare.

leurda noastra


Pentru a-i impresiona pe copii, am ornat cu ridiche si rosii cherry o floare :)




11 comentarii:

  1. Arata foarte bine..Iti marturisesc ca nu am mancat niciodata hummus :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu e tarziu sa incerci. Insa daca vrei cu leurda ar cam trebui sa te grabesti, ca nu va mai fi mult timp. ii trece vremea.

      Ștergere
  2. Banuiesc ca leurda o pui oparita. nu?
    si tahini de care pui?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nuuu!! Leurda se pune asa cum e ea, cruda!! o speli cu apa frumos si o toci. Atat!!
      tahini faci din seminte de susan rasnite cu ulei de masline, daca ai. ulei de susan, sau de ce ai :)
      sunt retete pe net despre tahini. o sa pun si eu poate in text

      Ștergere
  3. Esti o maestra la facut salate, care mai de care mai aspectuoasa ! As face si eu ca am niste naut in casa, (din care rontai din cind in cind 2-3 boabe) cred ca mi-ar placea la gust avind in vedere ca-mi place leurda si zeama de lamiie si, fara tahini o iesi buna ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Yes, I am :)
      Sa faci, Geta. O sa iti placa.

      Daca nu ai tahini, pune doar seminte de susan rasnite.
      daca nu ai, nu pui, dar atunci cica se numeste pate de naut ;) e bun si asa :) numai fa-l! :)

      Ștergere
  4. Ce bine arata. Iti spun sincer ca am incercat si eu sa gatesc hummus acum cateva saptamani, insa a iesit groaznic;/ In primul rand cred ca nu am fiert suficient nautul si era sa imi dau peste cap blenderul, apoi nu am avut susan, ceea ca cred ca e esential si pentru ca mi se parea dubios am pus 2 limes ceea ce a dat totul peste cap.
    Ne poti da niste cantitati la reteta? Eu nu ma descurc deloc fara un necesar, fie el si din ochi.
    Tahini-ul cum l-ai pregatit, ai rasnit susanul, sau presupune mai mult de atat?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bianca, in curand voi face din nou. promit ca voi cantarii si masura :)

      La tahini doar am rasnit susanul si l-am amestecat cu putin ulei de masline. uneori fac cantitate mai mare ca sa am ptr mai multe preparate si atunci pun semintele in tava putin la cuptor amestecand des, apoi il rasnesc. limes cred ca ai pus prea mult. depinde ce cantitate de naut ai avut. si sare? ai pus?

      Ștergere
    2. Am folosit o punga de 500gr de naut, 2 limes, putina sare si muuult ulei de masline, deoarece parea tare fada compozitia. A mancat doar sotul meu de vreo 2-3 ori si atat. Mi-a parut tare rau ca a trebuit sa arunc restul, iesise un vas maricel.

      Ștergere
  5. NU stiam ce e aia leurda pana sa citesc la tine, si am vazut ca e si aici in magazine, am sa o incerc, pana acum am incercat rubara, ca nici de aia nu mancasem.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oh, ma gandeam ca stai prin cine stie ce tara straina.. :)

      intre timp ai cumparat leurda? cum ti se pare?

      Ștergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...