luni, 8 aprilie 2013

Salata de sfecla rosie si cocos - Pink Salad :)

Pe scurt, usoara, rapida, delicioasa
Pe lung, relatarea mai jos :)
Relatia mea cu aceasta salata dureaza din saptamanile in care am fost toti raciti cobza. mai precis chiar in sptamana in care fiul meu a facut 5 ani.
La inceputurile ei aceasta salata era din morcov si nuca de cocos, intr-o imbinare perfecta de gusturi. Pe langa supa de avocado de zi cu zi si combinatiile de spanac cu leurda si stevie descrise aici, aceasta salata mi-a colorat dupa-amiezile, fiindu-mi servita la pat de catre fratele meu.
Insa intr-o anume zi, el nefiind acasa, in drumul meu putin ametit catre bucatarie m-am gandit sa imi fac singura. Surpriza mea a fost ca in camara nu mai era nici un morcov. Cand eram pe cale sa ma bosumflu am zarit-o pe ea, Sfecla Rosie. Mare, frumoasa si rosie :) isi astepta cumintica randul ptr a ajunge in borcanul cu hrean.
Insa eu tocmai aveam alte planuri cu ea. Am luat-o si am ras o parte din ea pe razatoarea fina alaturi de o bucata de nuca de cocos, care fie vorba intre noi, deja stia ce o asteapta :)


 

Aratau asa de bine impreuna incat nu m-am putut abtine sa nu gust. de cateva ori. Pana la urma m-am oprit, le-am dat ceva timp ingredientelor sa se imbratiseze unul cu altul. de fapt, in secret, speram sa isi schimbe culoarea in roz :)
Dorinta mi-a fost implinita deoarece dupa cateva minute a capatat o frumoasa culoare roz si gustul celor doua ingrediente a devenit cum nu se poate mai bun.

Asa ca mi-am luat farfuria si m-am intors in pat alaturi de copiii mei care dormeau, minunandu-ma de cat de buna poate fi.
Cand mai aveam putin pana s-o termin, fiica mea s-a trezit si cu ochii pe jumate inchisi, m-a intrebat ce mananc. I-am aratat insa nu a fost prea incantata asa ca a pus capul la loc. Un gand asa mi-a trecut prin cap sa las farfuria de-o parte ca s-ar putea sa imi ceara mai tarziu si am pus si eu capul pe perna incercand sa adorm.
Daaaar, doi ochi mari s-au deschis in fata mea, veseli si zglobii "vreau si eu ce ai mancat tu"
Pana sa ma intind dupa farfurie, alt glas in spatele meu: "vreau si eu ce mancati voi"
Ok mi-am zis, ma duc sa fac alta salata.
Si asa am ras din nou sfecla rosie si ce-a mai ramas din nuca de cocos si m-am intors la copiii mei cu o farfurie de salata roz si doua furculite.
Desi fiica mea manca cu pofta, surpriza mea a venit din partea fiului meu sub forma unei intrebari: "asta e o salata sarata sau dulce? ca eu nu simt cum e"
Asa ca m-am dus si am adaugat o lingurita de miere + cateva picaturi de lamaie si am amestecat.

Inutil sa va spun ca a fost foaaarte foarte buna si mi-am sunat si sotul si fratele sa mai ia nuca de cocos :)
Inutil sa va spun ca a trebuit sa schimb toata lenjeria de pat deoarece a ajuns salata si pe acolo si sfecla rosie pateaza.
Inutil sa va spun ca e buna si in varianta cu morcov :)
Daca cumva faceti si voi salata cea roz, nu va spun sa va scrieti impresiile aici, desi mi-ar placea. insa va rog sa dati reteta mai departe
Va tzuc si va urez o saptamana MiNuNaTa :*




10 comentarii:

  1. Imi place!:) Trebuie sa-mi pregatesc si eu!:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da,da. sa gatesti si sa imi spui si mie cum ti s-a parut :)

      Ștergere
  2. Salatele tale arata tare bine,o sa le incerc si eu,sunt tare curioasa de gust.... de curind am mincat la cineva coliva in care a pus cocos ras si drept sa-ti spun coliva nu avea gustul specific/ inconfundabil, cu care sunt obisnuita !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Gustul e... MiNuNat :) ai sa vezi tu ;)
      N-am stiu ca in coliva se poate pune cocos, insa de cand am descoperit supa crema de morcovi cu nuca de cocos, pot sa zic ca m-am indragostit de ea,nuca, ptr ca e versatila. se poate adauga si in preparate sarate, si in preparate dulci.
      http://dpnori.blogspot.ro/2011/05/supa-crema-de-morcovi.html

      Ștergere
  3. Imi place enorm de mult sfecla rosie... Interesanta combinatia ta... de incercat :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Arata tare bine si e si sanatoasa! Oare nu as putea inlocui cocosul cu cocos uscat, ce zici?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bada, Natalia, poti inlocui. Doar ca nuca de cocos proaspat razuita este mai bogata in principii active, si este mai ... umeda. Fulgii de cocos sunt uscati.
      Probabul ca la gust difera putin. Eu nu am incercat cu fulgi deoarece nu mai folosim demult. Cumparam o nuca de cocos si din ea facem si lapte de cocos, iar razuiala o punem in diferite preparate; o mai mancam si asa cruda, rontaim pe ea :)
      Daca te incumeti s-o faci, sa imi spui ce impresie ti-a lasat.

      Ștergere
  5. Nu te superi ca te intreb. Dar tu mananci sfecla cruda? Nefiarta? Morcovul inteleg ca se mananca si crud, dar sfecla?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)
      Nu ma supar. O mancam cruda. ma intrebi ca nu ai mai auzit asa ceva sau ca ti se pare un pericol ? :)
      Sfecla e foarte sanatoasa, mai ales daca e mancata cruda. data pe razatoare si amestecata cu hrean, cu avocado.., cu dovleac, gutuie, etc

      Ștergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...